Úvodné školenie – trvá 1 až 2 dni (podľa počtu školených učiteľov). Na školení vám predstavíme vybrané scenáre, ktoré si zažijete z pohľadu žiaka. Naučíme vás s nimi pracovať a tiež viesť hodiny konštruktivistickým spôsobom.
Scenáre - na cca 20% hodín predmetov dejepis, geografia a občianska náuka na 2. stupni ZŠ a všetky materiály, ktoré sú potrebné na vyučovacie hodinu podľa daného scenára (napr. obrázky, texty, mapy a pod.).
Mentoring – spočíva v účasti mentora na vyučovacích hodinách a v spätnej väzbe. Prebieha v čase, keď už sa učitelia mali možnosť zžiť s Civilizáciou (v rozmedzí od pár mesiacov do 1 roka od úvodného školenia). V rozhovoroch s mentorom si učitelia rozoberú vlastné skúsenosti s učením podľa Civilizácie, nájdu riešenia na problematické časti, uistia sa, čo robia správne a kde ešte majú priestor na zlepšovanie, prídu na to, ako sami dokáže tvoriť podobné scenáre hodín. Mentoring trvá spravidla 5 dní.
Rozdiel medzi balíčkami je v tom, že začiatočníci sa viac budú venovať konštruktivizmu ako takému a budú pracovať so scenármi, ktoré zvládne po úvodnom školení aj učiteľ, ktorý doteraz konštruktivisticky neučil a zároveň to zvládnu žiaci, ktorí nemajú predošlú skúsenosť s takýmto priebehom vyučovania. Úlohy ich budú postupne učiť potrebným zručnostiam. Balíček pre pokročilých je určený učiteľom, ktorí už majú skúsenosť s konštruktivizmom a zároveň ich žiaci už vedia pracovať v skupine, prezentovať, argumentovať. Nemusia sa už teda učiť týmto zručnostiam od základov, môžu ich ďalej rozvíjať vhodne nastavenými aktivitami. Zároveň sa učitelia počas mentoringu venujú téme ako tvoriť konštruktivistické scenáre pre konkrétnu cieľovú skupinu.
Scenáre sú školám sprístupnené na portáli H-EDU, kde majú učitelia možnosť sami si ich upravovať podľa potrieb konkrétnej triedy:
- Učiteľ má k dispozícii všetky podklady pre hodinu (vie si tlačiť pracovné listy podľa potreby a počtu žiakov).
- Materiály vie priamo použiť pre IKT (multimediálna tabuľa).
- Materiály sú uspôsobené na prácu v online prostredí (v prípade dištančného vyučovania). H-edu využíva prostredie Collboard.
- Učiteľ si môže prispôsobovať (vytvárať) pracovné listy podľa potreby úrovne žiakov (personalizácia a individualizácia vyučovania).

V balíku PRE ZAČIATOČNÍKOV sa nachádzajú tieto scenáre/témy:
5.ročník
Dejepis
- Úvod do dejepisu
- Najstaršie civilizačné čísla
- Stredoveké vynálezy
6.ročník
Občianska náuka
- Rodina, brána do budúcnosti I.
- Prijme Ramzes II „Dohovor o právach dieťaťa?“
- Cestou, necestou alebo ako cestujú deti do školy
Dejepis
- Mestá
- Vydaj sa na cestu
- Ako cestujeme na sklonku stredoveku
Geografia
- Egypt – dar Nílu
Káhira – život v megameste - Prečo deti nechodia do školy?
Geografia
- Teplo, teplejšie, najteplejšie
Životodarná rieka - Z púšte na safari
- Po stopách Marca Pola
- Ako prežiť v púšti
- Keď je dážď darom aj hrozbou
7.ročník
Občianska náuka
- Vieme sa dohodnúť?
Vydaj sa na cestu - Prečo ľudia cestujú
- Boli moreplavci celebritami?
Dejepis
- Ľudovít Štúr ako politik
Vysťahovalectvo Slovákov
Geografia
- Energetická kríza v Gnómsku
- Priemyselná revolúcia
- Hurá, ideme do Chorvátska
- Kde nájdeme Európu
- V ktorom mori je ukrytý poklad
- Podnebie Európy
- Čo rastie a žije v Európe
- Ako človek mení krajinu
- Život v Európe v minulosti a dnes
- Aký je význam EÚ
8.ročník
- Občianska náuka
Tri zložky štátnej moci
Ako chutí moc - Pomarančová pohroma
- Kráčam v topánkach iného človeka
Geografia
- Opúšťame domov, prichádza voda
Vymiera slovenský vidiek?
9.ročník
Dejepis
- Kapitalizmus a socializmus
- Parížska mierová konferencia
- Útek z Osvienčimu
- Volebné právo žien
- Krach na burze a hospodárska kríza
- Nežná revolúcia
Občianska náuka
- Čo vyrábať
- Ako vyrábať
- Peniaze
- Rozpočet
Geografia
- Austrália v plameňoch
- Zachráňme veľkú koralovú bariéru
- Ľadovcové pátranie
- Keď rozmary prírody ohrozujú človeka
- Život s hurikánmi
- Silný aj krehký Amazonsky dažďový prales
- Jedinečné miesta Ameriky
V balíku PRE POKROČILÝCH sa nachádzajú tieto scenáre/témy:
6.ročník
Dejepis
- Pyramída egyptskej spoločnosti
- Náboženstvo a stavby najstarších
- Európa a jej susedia v Ázii
- Križiacke výpravy
Občianska náuka
- Rodina, brána do budúcnosti II.
- Príbehy detských práv vo svete
- Je vzdelanie dôležité? I.
- Je vzdelanie dôležité? II.
Geografia
- Viac alebo menej
- Turecko – most medzi Áziou a Európou
- Istanbul – Ako sa dejiny vpísali do tváre mesta na dvoch svetadieloch
7.ročník
Dejepis
- Uhorský kotol
- Som kráľom tejto krajiny I.
- Som kráľom tejto krajiny II.
- Objavitelia a dobyvatelia
Občianska náuka
- Pracovný pohovor u kráľa
- Generácia teraz a generácia o 50 rokov
Geografia
- Ako podnebie a prírodné zdroje ovplyvnili tradičnú architektúru v Európe
- Cestujeme po Európe
- Zaplavené Benátky: Vplyv masového turizmu na život v meste
8.ročník
Dejepis
- Kto je národ v Uhorsku?
- Formy spoločenských aktivít národovcov
- Industrializácia a modernizácia Slovenska
- Nacionalizmus
- Rakúsko-uhorské vyrovnanie
Občianska náuka
- Nebudeme ticho!
- Som občan. Som občianka
- Čo je diskriminácia
Geografia
- Historické regióny – súčasné regióny
- Vývoj hraníc Slovenska
- Symboly Slovenska
- Hľadá sa ideálne miesto na život
- Suburbanizácia Bratislavy
9.ročník
Dejepis
- Slovenské národné povstanie
- Rozpad koloniálneho systému
- Koniec pražskej jari
- Globalizácia