Erasmus | Indicia

Projekty Erasmus+

Projekty Erasmus+

Indícia je pravidelne zapojená vo viacerých medzinárodných projektoch Erasmus+, ktoré sú realizované s finančnou podporou Európskej únie. Aktuálne sú to tieto:

  • STEam
  • Induktívne prístupy k vyučovaniu prírodných vied a matematiky
  • Nová informatika pre posilnenie vzájomnej podpory a spolupráce
  • Rozšírená reality pre školy

1. STEam methodology for heALTHhy nutrition awareness - Food as cultural Heritage

https://www.stealthnutrition.net/

Grantová schéma: Erasmus+, KA2 – Kooperačné partnerstvá

Kód projektu: 2021-1-SK01-KA220-SCH-000023907

Trvanie projektu: Od 01. 05. 2022 do 30. 04. 2024.

Spolupracujúce organizácie:

  • Hellenic Education Society of STEM, Grécko
  • European Center of Entrepreneurship Competence & Excellence, ECECE , Rakúsko
  • Súkromná základná škola Felix, Slovensko
  • Previform - Laboratório, Formação, Higiene e Segurança do Trabalho, Lda, Portugalsko

Hlavný koordinátor projektu: Indícia, n. o., Slovensko

Hlavný cieľ projektu: Zvýšiť povedomie (postoje, informovanosť) o význame zdravej výživy na školách prostredníctvom STE(A)M prístupu.

Hlavné výstupy: Projekt prináša do vzdelávacej praxe dva výstupy – (PR1) Metodická príručka pre učiteľov a žiakov a (PR2) Usmernenia/príručka zo školskej praxe.

(PR1) Metodická príručka (z angl. toolkit) predstavuje odporúčania a usmernenia k tomu, ako je možné žiakov o zdravej výžive vzdelávať a aké aktivity je možné k tomu využiť. Jeho súčasťou je i teoretické pozadie v oblasti zdravej výživy, využitie STEM prístupu, možnosti a limity zdravej výživy v krajinách zapojených v projekte, spolu s príkladmi vzdelávacích aktivít. Ten bol prezentovaný skupinám učiteľov škôl, ktoré sú zapojené v pilotáži projektu.

(PR2) Usmernenia/príručka zo školskej praxe (z ang. guidelines/handbook) predstavuje možnosti práce so vzdelávacími materiálmi, ktoré sú súčasťou metodickej príručky, na základe spätnej väzby a dát zo škôl. Stavia na skúsenostiach školskej praxe a skúsených učiteľov zo škôl, ktoré sú zapojené v projekte.

2. Induktívne prístupy k vyučovaniu prírodných vied a matematiky

Grantová schéma: Erasmus+, KA220SCH – Partnerstvo pre spoluprácu v školskom vzdelávaní

Kód projektu: 20231CZ01KA220SCH000164674

Trvanie projektu: 1. október 2023 – 30. september 2025

Spolupracujúce organizácie:

  • Hedu, s. r. o., Česká republika
  • Indícia, n. o., Slovensko
  • Akademia WSB, Poľsko
  • Trnavská univerzita v Trnave, Slovensko

Hlavný koordinátor projektu: Hedu, s. r. o., ČR

Hlavný cieľ projektu: Vytvorenie systematickej podpory učiteľom základných škôl pre efektívnu aplikáciu induktívnych vzdelávacích postupov v oblasti prírodných vied a matematiky. Základným cieľom je vytvorenie takej podpory pre učiteľa, ktorá zaistí efektívnu aplikáciu induktívnych vzdelávacích postupov do vyučovania prírodných vied a matematiky.

Hlavné výstupy projektu:

  • Vytvorenie siedmich metodických materiálov (6 pre prírodné vedy, 1 pre matematiku) v štyroch jazykových mutáciách.
  • Vytvorenie šiestich didakticky komentovaných výučbových videozáznamov (5 pre 2. stupeň ZŠ, 1 pre 4. ročník ZŠ).
  • Vytvorenie evaluačných nástrojov na hodnotenie efektu induktívnych vzdelávacích aktivít.
  • Otestovanie využiteľnosti vytvorených vzdelávacích materiálov v Poľsku.
  • Realizácia metodickej podpory na školách prostredníctvom odborných webinárov.

3. Nová informatika pre posilnenie vzájomnej podpory a spolupráce New informatics to strenghten mutual support and cooperation

Grantová schéma: Erasmus+, KA210

Kód projektu: 2023-2-CZ01-KA210-SCH-000101785

Trvanie projektu: Od 01. 01. 2023 do 01. 11. 2024

Spolupracujúce organizácie:

  • Hedu, s. r. o., Česká republika
  • Indícia, n. o., Slovensko

Hlavný koordinátor projektu: H-edu, s. r. o., Česká republika

Hlavný cieľ projektu: Tento projekt reaguje na zmeny českého Rámcového vzdelávacieho programu pre základné vzdelávanie v oblasti Novej informatiky a digitálnych kompetencií, ktorý bude platný od 1. septembra 2023. Cieľom projektu je vytvoriť kompletnú metodiku, ktorá pokryje všetky očakávané výstupy oblasti Informatika RVP a kľúčové kompetencie digitálnej gramotnosti. Šíriť ju budeme digitálnou a tlačenou formou. Prostredníctvom školení a vytvorenej metodiky chceme zoznámiť počas trvania projektu 200 učiteľov s Novou informatikou v zavádzanom RVP. Ďalším cieľom je umožniť partnerovi pripraviť sa spracovanou metodikou na zmenu „Štátneho vzdelávacieho programu“, ktorá práve prebieha na Slovensku.

Hlavné výstupy projektu:

  • Vytvorenie metodickej príručky pre oblasť informatiky a digitálnej gramotnosti - link na stiahnutie
  • Vyškolenie 200 učiteľov pre Novú informatiku

4. Rozšírená realita pre školy Augmented REality for School

Grantová schéma: Erasmus+, KA220 – Kooperačné partnerstvá

Kód projektu:2023-1-SK01-KA220-SCH-000158729

Trvanie projektu: Od 01. 12. 2023 do 30. 11. 2025

Spolupracujúce organizácie:

  • Hellenic Education Society of STEM, Grécko
  • European Center of Entrepreneurship Competence & Excellence, ECECE , Rakúsko
  • Súkromná základná škola Felix, Slovensko
  • LEARNABLE SOCIETA' COOPERATIVA A R.L, Taliansko

Hlavný koordinátor projektu: Indícia, n. o., Slovensko

Online platforma: www.augmentedreality4schools.net

Hlavný cieľ projektu: Zvýšiť povedomie učiteľov o potenciáli rozšírenej reality na zlepšenie vyučovania a učenia sa. Poskytnúť učiteľom a študentom zručnosti a vedomosti potrebné na začlenenie rozšírenej reality do celého vyučovania a učenia. Podporiť zosúladenie rozšírenej reality s existujúcimi zdrojmi školy, aby boli prístupné pre všetkých. Podporovať inklúziu v prístupe k vzdelávaciemu obsahu prostredníctvom viacjazyčného a multikultúrneho obsahu. Poskytnúť učiteľom a pedagógom know-how na výrobu a údržbu nákladovo efektívneho hardvéru na poskytovanie AR.

Hlavné výstupy projektu: Napriek obrovskému potenciálu rozšírenej reality vo vzdelávaní ju mnohé školy nedokázali plne využiť z rôznych dôvodov vrátane finančných obmedzení, nedostatku odborných znalostí alebo pochopenia toho, ako môže obohatiť vyučovanie a učenie. Projekt Erasmus+ (AREAL) spája partnerov a odborníkov v oblasti vzdelávania, technológií a predmetov STEAM s cieľom navrhnúť a sprístupniť rozsiahle zdroje a podporu, aby sa rozšírená realita stala pre školy oveľa dostupnejšou, prístupnejšou a efektívnejšou.

Základom projektu je AR Toolkit, ktorý je komplexným sprievodcom, ako zabezpečiť úspešné začlenenie rozšírenej reality do učebných osnov ako účinného nástroja vyučovania a učenia sa. Súbor nástrojov poskytne aj širokú škálu aktivít a prístupov k UI v oblasti prírodných vied, technológií, inžinierstva, umenia a matematiky a navrhne, ako ich možno rozvinúť do medzipredmetových prístupov k vyučovaniu a učeniu STEAM. Zameria sa na humanitné predmety s teóriou a praxou stojacou za mnohými aktivitami navrhnutými na podporu multikultúrneho povedomia, inklúzie a rovnosti. Nakoniec sa školám ukáže, ako sa k existujúcim zdrojom dá dostať v rôznych jazykoch, čím sa sprístupnia všetkým, a to s praktickými riešeniami pri poskytovaní a vývoji hardvéru, ako sú náhlavné súpravy AR, nákladovo efektívnym spôsobom.