Prihlasovanie na podujatie "ExpEdícia skús, skúmaj, spoznaj - Fyzika 7. roč. - ONLINE 1/2021" bolo ukončené, a to buď z kapacitných dôvodov, alebo z dôvodu uplynutia termínu na prihlasovanie. V prípade otázok nás kontaktujte na skolenia@indicia.sk.
Termín: 30.01.2021
Miesto: online (cez ZOOM)
Lektori: Viera Lapitková, Renáta Tóthová, Jana Útla
Prihlasovanie: do 25.01.2021 (alebo do naplnenia kapacity)
Účastnícky poplatok:
- 55 € - zahŕňa: odborný program, Pracovnú učebnicu - ExpEdícia skús, skúmaj spoznaj Fyzika pre 7. ročník ZŠ a sekundu osemročných gymnázií 1 diel
- poplatok je potrebné uhradiť do 14 dní od prihlásenia (najneskôr však do 25.01.2021)
- poplatok možno uhradiť bankovým prevodom, na faktúru, cez TatraPay alebo CardPay (úhrada v hotovosti nie je možná)
Program školenia:
30. januára 2021 (sobota) od 9:00 do 17:15 (4 x 90 min)
9:00 − 10:30
I. BLOK: Kľúčové aktivity pre 7. ročník. Tvorba predstáv o teple – Aká je vaša teória tepla; Historické predstavy o teple, dokážte tvrdenia.
Koncepčne a obsahovo ročníky vyučovania fyziky na seba nadväzujú. Pojem tepla je kľúčovým prírodovedným pojmom a jeho zavedenie v konštruktivistickom duchu si vyžaduje premyslené stratégie. Ide o abstraktný, náročný pojem a preto sa využíva v aktivitách historický prístup, ktorý umožňuje po krokoch vytvárať vzťah pre zavedenie tepla empirickou cestou.
Diskusia
Prestávka (10:30 − 11:00)
11:00 − 12:30
II. BLOK: Aktivity vhodné aj na samostatnú domácu prácu, napr. – Ako zachrániť snehuliaka.
Zrejme sa v budúcnosti bude častejšie na vyučovanie využívať online priestor, a preto je potrebné na tento aspekt pri tvorbe aktivít myslieť. Aktivita – Ako zachrániť snehuliaka je založená na použití jednoduchých pomôcok a spolu s pracovným listom ju možno zadať aj na samostatnú prácu. Cieľom aktivity je vyvrátiť mylné predstavy žiakov o tom, že oblečenie nás „hreje“.
Diskusia
14:00 − 15:30
III. BLOK: "Tajomný ohrievač"/Meteorologické pozorovania.
Do medzipredmetového presahu fyziky a biológie sa účastníci školenia ponoria v rámci aktivity "Tajomný ohrievač" (Aj kvasinky produkujú teplo)...a ako pri tom pomôže fyzika?/Pozorovanie počasia pomocou jednoduchých meracích prístrojov patrí k prierezovým témam v prírodovednom vzdelávaní. V pracovných učebniciach ExpEdície je aktivita rozpracovaná do väčších detailov a prepojení s geografiou.
Diskusia
Prestávka (15:30 − 15:45)
15:45 − 17:15
IV. BLOK: Úlohy na hodnotenie výkonov žiakov v 7. ročníku, práca so sebahodnotením žiakov v pracovných učebniciach.
Tvorba novej koncepcie vyučovania je spätá s ujasnením si otázok hodnotenia výkonov žiakov. Pri konštruktivisticky poňatých koncepcií sa preferujú úlohy, v ktorých sa kladie dôraz na zistenie predstáv žiakov o danom jave či pojme. Ide o úlohy podobného typu ako sú zadávané v celoplošných medzinárodných testovaniach. V rámci 4. bloku by mala prebehnúť diskusia o koncepcii takýchto úloh. Ďalšou preferovanou formou hodnotenie v projekte je sebahodnotenie. Tento aspekt posudzovania výkonu sa stáva systémovým prvkom pracovných učebníc v ExpEdícií. V poslednom bloku sa budeme snažiť tento prvok v koncepcii učebníc predstaviť.
Diskusia
Prípadné otázky nám napíšte na expedicia@indicia.sk.