Prihlasovanie na podujatie "ExpEdícia skús, skúmaj, spoznaj - Fyzika 7. ročník - 5/2022 - Bratislava" bolo ukončené, a to buď z kapacitných dôvodov, alebo z dôvodu uplynutia termínu na prihlasovanie. V prípade otázok nás kontaktujte na skolenia@indicia.sk.
Termín: 7. mája 2022 (rozsah 8 x 45 minút)
Miesto: Indícia, n.o., Rovniankova 15, Bratislava
Lektori: Viera Lapitková, Renáta Tóthová, Jana Útla
Prihlasovanie: do 02.05.2022 (alebo do naplnenia kapacity) )
Účastnícky poplatok:
- 74 € - zahŕňa: odborný program, pracovnú učebnicu - ExpEdícia skús, skúmaj spoznaj Fyzika pre 7. ročník ZŠ a sekundu osemročných gymnázií 1 diel, metodické materiály v elektronickej podobe (zašleme po školení), kávové občerstvenie
- poplatok je potrebné uhradiť do 14 dní od prihlásenia (najneskôr však do 02.05.2022)
- poplatok možno uhradiť bankovým prevodom, na faktúru, cez TatraPay alebo CardPay (úhrada v hotovosti nie je možná)
- každý účastník školenia získa zľavový kód na nákup učebníc a pomôcok cez www.dobreucebnice.sk (kód bude zaslaný do 5 pracovných dní po školení)
Program školenia:
sobota - 7. mája 2022
Registrácia: 8:30 − 9:00
9:00 − 10:30
I. BLOK: Kľúčové aktivity pre 7. ročník. Tvorba predstáv o teple – Aká je vaša teória tepla; Historické predstavy o teple, dokážte tvrdenia.
Koncepčne a obsahovo ročníky vyučovania fyziky na seba nadväzujú. Pojem tepla je kľúčovým prírodovedným pojmom a jeho zavedenie v konštruktivistickom duchu si vyžaduje premyslené stratégie. Ide o abstraktný, náročný pojem a preto sa využíva v aktivitách historický prístup, ktorý umožňuje po krokoch vytvárať vzťah pre zavedenie tepla empirickou cestou.
Prestávka (10:30 − 10:45)
10:45 − 12:15
II. BLOK: Aktivity vhodné aj na samostatnú domácu prácu, napr. – Ako zachrániť snehuliaka.
Zrejme sa v budúcnosti bude častejšie na vyučovanie využívať online priestor, a preto je potrebné na tento aspekt pri tvorbe aktivít myslieť. Aktivita – Ako zachrániť snehuliaka je založená na použití jednoduchých pomôcok a spolu s pracovným listom ju možno zadať aj na samostatnú prácu. Cieľom aktivity je vyvrátiť mylné predstavy žiakov o tom, že oblečenie nás „hreje“.
Prestávka na obed (12:15 − 13:30)
13:30 − 15:00
III. BLOK: "Tajomný ohrievač"/Meteorologické pozorovania.
Do medzipredmetového presahu fyziky a biológie sa účastníci školenia ponoria v rámci aktivity "Tajomný ohrievač" (Aj kvasinky produkujú teplo)...a ako pri tom pomôže fyzika?/Pozorovanie počasia pomocou jednoduchých meracích prístrojov patrí k prierezovým témam v prírodovednom vzdelávaní. V pracovných učebniciach ExpEdície je aktivita rozpracovaná do väčších detailov a prepojení s geografiou.
Prestávka (15:00 − 15:15)
15:15 − 16:45
IV. BLOK: Úlohy na hodnotenie výkonov žiakov v 7. ročníku, práca so sebahodnotením žiakov v pracovných učebniciach.
Tvorba novej koncepcie vyučovania je spätá s ujasnením si otázok hodnotenia výkonov žiakov. Pri konštruktivisticky poňatých koncepcií sa preferujú úlohy, v ktorých sa kladie dôraz na zistenie predstáv žiakov o danom jave či pojme. Ide o úlohy podobného typu ako sú zadávané v celoplošných medzinárodných testovaniach. V rámci 4. bloku by mala prebehnúť diskusia o koncepcii takýchto úloh. Ďalšou preferovanou formou hodnotenie v projekte je sebahodnotenie. Tento aspekt posudzovania výkonu sa stáva systémovým prvkom pracovných učebníc v ExpEdícií. V poslednom bloku sa budeme snažiť tento prvok v koncepcii učebníc predstaviť.
Diskusia
Záver
Prípadné otázky nám napíšte na expedicia@indicia.sk.