
Roman Baranovič, riaditeľ CZŠ Narnia v Bratislave: Absolútne nie. Budovať lásku ku knihám je v kontexte 21. storočia veľmi náročné a chce to veľmi premyslené stratégie, ktoré nemáme. U nás školy skôr budujú, ak nie rovno nenávisť, tak aspoň odpor ku knihám a k čítaniu.
Lucia Borovská, zakladateľka projektu Úlet s knihou: Mnohé školy sa o to snažia a sú učitelia, ktorých fascinuje hľadať, ako rozčítať každé dieťa. Čítanie však vnímame ako „slovenčinársku“ vec, pričom záujmy a otázky detí presahujú hranice predmetov. Veľký priestor pre synergiu a objavovanie.
Vladimír Burjan, šéfredaktor časopisu Dobrá škola: Škole sa darí skôr pravý opak. Donucovaním, nevhodným výberom kníh, akademizmom a dôrazom skôr na formálnu než obsahovú stránku. A slovenčinári, napriek tomu, že súčasný prístup je kontraproduktívny, pri ňom tvrdošijne zotrvávajú.
Juraj Droppa, zriaďovateľ ZŠ U Filipa v Banskej Bystrici: Žiaľ, deti dnes čítajú málo, z čoho vyplýva ich obmedzená slovná zásoba. Je to problém, ktorý sa vzťahuje nielen k výučbe slovenského jazyka. Veľa učiteľov prírodných a spoločenských vied zisťuje, že bez bohatej slovnej zásoby nie so mnohí žiaci schopní odpovedať na základné otázky v konkrétnom predmete.
Dagmar Môťovská, tútorka Hejného metódy: Múdre školy vytvárajú čitateľské kútiky, knižnice a podporujú učiteľov, ktorí organizujú čítanie otcov, predstavenie knižných hrdinov a diskusie o knihách medzi deťmi. Motivujú a inšpirujú takto žiakov k čítaniu a z nich budú vďaka tomu o niečo lepší ľudia. Poznám mnohé také školy, učiteľov, aj deti.
Alexandra Planková, riaditeľka SZŠ Felix, Bratislava: V škole Felix vedieme deti k láske ku knihám. Máme školskú čitáreň, hodina týždenne je venovaná tichému čítaniu. Deti sa zúčastňujú knižných besied, literárnych súťaží a rôznych aktivít ako napr. starší čítajú mladším, číta celá škola a pod.
Mária Smreková, zástupkyňa riaditeľky, 1. súkromné gymnázium v Bratislave: Neviem sa vyjadriť všeobecne, ale za našu školu si myslím, že čítajú dosť, len ma trochu prekvapuje, že väčšinou predovšetkým v angličtine.
Komentáre