
Lukáš Bakoš, managing director Maxman Consultants: Naučili sme sa, že ten online svet nie je taký desivý, ako sa nám tak dlho zdalo. Nie, nie je ideálny, ale verím, že si z neho niekoľko dobrých prvkov ponecháme v našom každodennom fungovaní aj naďalej.
Branislav Gröhling, Minister školstva, vedy, výskumu a športu SR: Korona ukázala, že školstvo nie je také „skostnatené,“ ako sa hovorí. Učitelia ukázali veľkú kreativitu a vynaliezavosť. Verím, že rodičia si doma s deťmi uvedomili, aké je toto povolanie náročné a aké je dôležité pre nich a pre spoločnosť.
Renáta Hall, analytička MESA10: Nemáme vybudované analytické kapacity a nástroje na zber dát umožňujúce komplexné vyhodnotenie krízy. Bez kvalitných dát sa nepodarí dobre sa pripraviť na podobnú krízu v budúcnosti, ani dostatočne riešiť negatívne dopady súčasnej krízy.
Ján Horecký, riaditeľ, Spojená škola sv. Františka z Assisi: O školstve sa naďalej hovorí v rovine dojmov a nie faktov. Vonkajšia motivácia a organizácia vzdelávania je užitočná vec. Školy sú zaťažené formálnymi politikami, napr. GDPR: do korony sme zháňali písomný súhlas, či môže meno žiaka visieť na nástenke s fotografiou, a teraz sme „zaostalí“ ak denne veselo nevyučujeme online cez internet.
Michal Kovács, vedie tím školstvo strany Za ľudí: Že treba smrteľný vírus, aby sa učivo začalo meniť. Dnes už viacerí rozumejú, že sa musíme viac rozprávať aj o podpore kvalitných učiteľov a ďalších témach. Kľúčové bude, či nájdeme odvahu robiť nie len populárne, ale aj potrebné zmeny.
Dagmar Môťovská, tútorka Hejného metódy: Naučila nás, ako veľa zmôže motivácia - príkladom je ovládanie IT technológií samostatne a skokom namiesto zdĺhavého vysvetľovania učiteľom. Padli mýty o nevyhnutnosti testov - príkladom je maturita. Vieme držať spolu a ponúkať si pomoc.
Eva Ohraďanová, štatutárna zástupkyňa ASŠŠZS: Korona potvrdila dôležitosť kreativity v práci učiteľa, aj v životoch detí a ich vzájomnej komunikácie. Témou dneška je bezpečnosť škôl z hľadiska hygieny. Verím, že po korone zvýšime bezpečnosť prostredia pre psychický a emočný vývoj detí.
Mária Smreková, zástupkyňa riaditeľky, 1. súkromné gymnázium v Bratislave:
Učitelia na Slovensku:
- sa vedia učiť,
 - vedia učiť,
 - sú samostatne mysliaci,
 - sú kriticky mysliaci
 - väčšina berie svoje zamestnanie ako poslanie.
 
Čo je viac treba pre dobrú perspektívu vzdelávania na Slovensku?
- Dať učiteľom slobodu využívať svoje kompetencie.
 - Otvoriť diskurz o kvalite vzdelávania.
 - Vytvoriť a realizovať našu spoločnú víziu o vzdelávaní na Slovensku, podporenú ministerstvom.
 
Nevadí, že máme rozdielne predstavy, názory a skúsenosti,v odbornej a celospoločenskej diskusii sa nájdu spoločné ciele, aj keď cesty budú rôzne.
Katarína Vančíková, vedúca Katedry elementárnej a predškolskej pedagogiky, UMB v Banskej Bystrici: Vďaka nej mohli učitelia objaviť nové možnosti učenia, mali príležitosť kriticky premýšľať o povahe učiva, učebných úloh či hodnotenia, stať sa citlivejšími na potreby detí a ich rodín a stanoviť si nové osobné výzvy.
									
	
Komentáre