
Roman Baranovič, riaditeľ CZŠ Narnia v Bratislave: Dobrou motiváciou je kombinácia lásky k deťom (ľuďom) a k predmetu. Láska k predmetu nestačí bez lásky k deťom. A úplne ideálna je láska k poznaniu ako takému, nie len k jednému predmetu.
Renáta Hall, odborníčka na vysoké školy: Prílišná „láska“ k predmetu môže byť skôr na príťaž, lebo učenie by nemalo byť až tak o rozvíjaní sa v odbornej oblasti ako o rozvíjaní žiakov. Teda prioritnou motiváciou je záujem o rozvoj detí a mladých ľudí.
Marek Kmeť, mentor v projekte Civilizácia, Indícia, n.o.: Prostrednictvom zapáleného učiteľa môže žiak nadobudnúť pozitívny vzťah ku konkrétnemu predmetu a nájsť smerovanie pre svoj rozvoj. Len vzťah k predmetu, bez potreby komunikovať a interagovať, môže byť pre učiteľa nakoniec v praxi sklamaním.
Radomír Masaryk, prorektor pre vonkajšie vzťahy, Univerzita Komenského: Podobne, ako pri partnerských vzťahoch je láska ideálnym začiatkom – potom je už skôr dôležitý záväzok a neustála práca na sebe. A psychohygiena, aby sme neustrnuli a nevyhoreli.
Dagmar Môťovská, tútorka Hejného metódy: V mojom prípade táto motivácia dokonale zafungovala. Na základnej škole ma učil profesor Hejný matematiku a ukázal mi jej tajomstvá. Naučil ma mať radosť z práce, aj z úspechov iných ľudí. Vždy som chcela pre niekoho urobiť to, čo urobil on pre mňa. Takže učím dodnes a stále ma to baví.
Pavel Sibyla, učiteľ a publicista: Je to dobrá, no nie najdôležitejšia motivácia stať sa učiteľom. Podstatnejší je trvalý a láskavý záujem o deti a mládež, a úprimná snaha pomôcť im stať sa dobrými dospelými ľuďmi. Až za týmto má byť túžba naučiť ich svoj predmet.
Vladimír Šucha, odborník na vzdelávanie, Európska komisia: Určite to nestačí. Vzťah k predmetu je nutná, zďaleka však nie postačujúca podmienka. Najdôležitejšia je lásku k zdieľaniu vedomostí a empatia.
									
	
Komentáre