
Lukáš Bakoš, managing director Maxman Consultants: Sebahodnotenie je dôležitá zručnosť a čím skôr ju deti rozvíjajú, tým lepšie. Na univerzite vediem aj predmety, kde je záverečná známka určená výlučne sebahodnotením študenta. Vyžaduje si to veľa dôvery a rešpektu a stojí to za to.
Roman Baranovič, riaditeľ CZŠ Narnia v Bratislave: Určite treba viesť žiakov k triezvemu pohľadu na svoju prácu a uvedomenie si svojich silných a slabých stránok a možnosti rozprávať sa o nich pokiaľ možno v inom ako skupinovom prostredí celej triedy. Preto sa u nás v škole v rámci programu budovania charakteru snažíme vytvárať takéto príležitosti s deťmi.
Martin Kuruc, Pedagogická fakulta Univerzity Komenského: Určite by bolo dobré, aby súčasťou celého vzdelávacieho procesu bola sebareflexia žiaka. Aby sme už toľko v tom našom školstve stále nehodnotili.
Dagmar Môťovská, tútorka Hejného metódy: Určite áno. Kto pozná človeka lepšie, ako on sám? Kto je s ním v čase objavov, úspechov, ale aj chybných ťahov? Takže toto hodnotenie môže byť najspravodlivejšie. Navyše, je to dôležitá zručnosť, ktorú sa žiak učí pre svoj život.
Katarína Vančíková, vedúca Katedry elementárnej a predškolskej pedagogiky, UMB v Banskej Bystrici: Sebahodnotenie nie je len prostriedkom, ale aj cieľom vzdelávania. Ide o dôležitú zručnosť, ktorá je kľúčom k životnej spokojnosti založenej na poznaní osobných kvalít i limitov, na projekcii reálnych a zmysluplných životných cieľov.
Eva Vargová, riaditeľka Junior Achievement Slovensko: Áno. Čím skôr sa naučia mladí ľudia rozvíjať schopnosť kriticky sa na seba pozrieť a vyhodnotiť svoje vlastné činy, zručnosti a postoje, tým jednoduchšia bude ich cesta v budúcnosti. Sebapoznanie a práca na sebe samom sú veľmi osožnými.
									
	
Komentáre