Mohlo by viac pohybu v školách zlepšiť celkové výsledky žiakov? (2022/5) | Indicia

Mohlo by viac pohybu v školách zlepšiť celkové výsledky žiakov? (2022/5)

Mohlo by viac pohybu v školách zlepšiť celkové výsledky žiakov? (2022/5)

Lukáš Bakoš, managing director Maxman Consultants: Za mňa jednoznačne áno. Pohyb je jedna z najlepších vecí, ktorú pre svoj mozog môžeme robiť (bez ohľadu na vek). A ak mám namotivovať žiakov a študentov, tak podľa výskumov pravidelný pohyb podporuje schopnosť učiť sa a posilňuje dlhodobú pamäť.

Roman Baranovič, riaditeľ CZŠ Narnia v Bratislave: Pohyb je dôležitý pre fungovanie mozgu, a tak každá dobrá škola hľadá spôsoby, ako deťom umožní hýbať sa – aktívne prestávky, aktívny transport do školy a podobne. Tiež sa zdá, že čím sú deti staršie, menej sa hýbu, a preto treba premýšľať hlavne nad tým, ako pozvať k pohybu staršie deti.

Vladimír Burjan, riaditeľ neziskovej organizácia Dobrá škola: Škola, ktorá núti deti celé dni sedieť, je hlavným nepriateľom pohybu a zdravia detí. Kvalitný pohyb je možný iba mimo nej. Ak naozaj chceme, aby sa deti hýbali, treba výrazne skrátiť vyučovanie a zakázať domáce úlohy. Všetko ostatné sú plané reči.

Martin Kríž, riaditeľ odboru kurikula, Ministerstvo školstva: Počet hodín telocviku v ZŠ je rovnaký ako vlastiveda, dejepis, geografia a občianka spolu. Nepotrebujeme viac telocviku, ale iný telocvik – taký, aby sa deti na ihrisko ponáhľali po škole. Bez príkazu.

Mária Ondášová, učiteľka, ZŠ Ľ. Fullu v Košiciach: Pri pohybe, srdce pumpuje viac krvi do tela, hlavne do svalov, mozog odpočíva a po aktivite sa krv „vráti“ do mozgu. Šport teda pomáha správne odpočívať a prekrvovať telo. Podporuje tak telesnú funkciu, zlepšuje koncentráciu, pamäť a myslenie.

Alexandra Planková, riaditeľka SZŠ Felix v Bratislave: U žiakov našej školy podporujeme pravidelný pohyb (hodiny TV, korčuliarsky, plavecký kurz a pod.), keďže ovplyvňuje nielen ich fyzické zdravie, ale na základe mnohých štúdií významne prispieva k rozvoju kognitívnych schopností u detí.

Komentáre