
Roman Baranovič, riaditeľ CZŠ Narnia v Bratislave: Verím, že projekt RCPU prinesie niekoľko doteraz chýbajúcich dimenzií do škôl – samotný koncept mentoringu, teda že učitelia sa môžu navzájom učiť a inšpirovať a že návšteva druhého učiteľa na hodine nemusí byť len trestom, ale hlavne príležitosťou na zlepšenie sa. Prínosný je aj samotný regionálny decentralizovaný model, keď sa o možnosť podporovať učiteľov v danom regióne budú uchádzať viacerí hráči, čo by malo viesť k zlepšeniu služieb podpory učiteľov. Cez tieto nástroje, ak sa ich podarí zachovať pri živote a budovať, sa postupne môže zlepšovať aj samotné vzdelávanie poskytované na školách.
Marek Kmeť, mentor v pilotnom RCPU v Rožňave.: Školstvo v regióne prechádza zmenou a dáva šancu nielen učiteľom a školám, ale najmä ďalším generáciám. Osobná podpora učiteľov, blízkosť v regióne či budovanie a rozvoj tímu lídrov sú skvelé benefity pre všetkých.
Dávid Králik, učiteľ SZŠ FELIX v Bratislave: RCPU majú rozhodne potenciál, aby spomínanú kvalitu priniesli. Naplnenie tohto potenciálu bude záležať v prvom rade od toho, či samotné regionálne centrá dokážu v tak krátkom čase a v tak obrovských číslach dosiahnuť mentorskú kvalitu.
Martin Kuruc, Pedagogická fakulta Univerzity Komenského: Myšlienka RCPU založená na šírení mentoringu medzi učiteľov je výborná. Nie som si ale istý, či ministerstvo nastavilo optimálne podmienky realizácie projektu.
Mária Ondášová, učiteľka, ZŠ Ľ. Fullu v Košiciach: Pevne v to dúfam. Mne samej v praxi mentorstvo najviac pomáha, usmerňuje ma a posúva vpred. V takomto centre sa môže zísť tím šikovných ľudí z rôznych oblastí, ktorí budú reagovať na potreby učiteľov.
Silvia Szabóová, zástupkyňa riaditeľky ZŠ Rozmarínová Komárno: Sama som sa prihlásila na pozíciu mentorky v RCPU, vidím v ňom veľkú príležitosť na kontinuálne zlepšovanie kvality škôl. Priama podpora učiteľov je jednou z najlepších ciest k ich profesijnému rozvoju s dopadom na učenie sa každého žiaka v triede.
Komentáre