*Dobré školenie si vyžaduje predovšetkým dobrých lektorov*. A preto aj na ich prípravu Indícia myslí a poskytuje im podmienky na rast a zdokonaľovanie sa. Nateraz posledné stretnutie lektorov Hejného metódy sa konalo 18....
Už od šiestej triedy vedel, že chce byť matematikom. Neskôr sa zamiloval aj do filozofie a tak tieto dve disciplíny spojil a *venuje sa filozofii matematiky*. Pomocou histórie sa snaží budúcim pedagógom...
Už 40 rokov pracuje na metóde vyučovania matematiky, ktorá* učí deti samostatne a s radosťou objavovať nové poznatky*. Sám pritom tvrdí, že jeho prínos k Hejného metóde je menší, ako...
V októbri Štátny pedagogický ústav zverejnil *novú koncepciu skvalitnenia matematického vzdelávania* na základných a stredných školách (Koncepcia). So *Zbyňkom Kubáčkom*, jedným zo spoluautorov tejto koncepcie, a s *Dagmar Môťovskou*, tútorkou...
Snažíme sa prinášať informácie, ktoré podnietia zamyslenie nad dôležitými témami. Preto každý mesiac kladieme zástupcom odbornej verejnosti konkrétnu otázku týkajúcu sa vzdelávania. Odpovede z ankety nájdete v grafickej podobe *na...
*Matemág* je* príbehová hra*, ktorá ukazuje* matematiku ako nástroj na prekonávanie prekážok a realizovanie predstáv*. Deti (5-9 rokov) sa vydávajú na púť za čarodejníkom Matemágom, aby sa naučili ovládať silu...
*Pavel Šalom* je hlavným spoluautorom učebníc Hejného metódy pre 2. stupeň ZŠ. Rozprávali sme sa s ním okrem iného aj o tom, prečo majú *učitelia na druhom stupni základných škôl*...
Žiaci 4. tried ZŠ, kde sa matematika učí Hejného metódou, sú v matematike v priemere lepší než ostatné deti. Ukázala to analýza dát výskumu TIMSS za roku 2015 a 2019,...