Články | Indicia

Témy

Mali by sme sledovať porozumenie textu a nie rýchlosť čítania či krasopis

Mali by sme sledovať porozumenie textu a nie rýchlosť čítania či krasopis

Vetu Ema má mamu si pamätá každý z nás. Roky je súčasťou prváckych šlabikárov. A asi aj to je príčinou, prečo dlhodobo zaostávame v čitateľskej gramotnosti. Učíme deti čítať mechanicky, bez porozumenia textu a nebudujeme v nich lásku ku knihám. So Svetlanou Kapalkou sme sa rozprávali o novom inovatívnom šlabikári a o tom, ako by sme mohli zlepšiť naše výsledky v čitateľskej gramotnosti.

Dávame v našich školách dostatočnú dôležitosť telesnej výchove? (2020/11)

Dávame v našich školách dostatočnú dôležitosť telesnej výchove? (2020/11)

Snažíme sa prinášať informácie, ktoré podnietia zamyslenie nad dôležitými témami. Preto každý mesiac kladieme zástupcom odbornej verejnosti konkrétnu otázku týkajúcu sa vzdelávania. Odpovede z ankety nájdete v grafickej podobe na Facebooku a v rozšírenej verzii na našom webe.

Aktuálna otázka znela: "Dávame v našich školách dostatočnú dôležitosť telesnej výchove?" Odpovede si môžete prečítať na tejto stránke.

Zapojte žiakov do súťaží P-MATu a získajte poukážku na kurzy Indície

Zapojte žiakov do súťaží P-MATu a získajte poukážku na kurzy Indície

Naši kolegovia z P-MATu už viac ako 20 rokov organizujú individuálne súťaže z matematiky a fyziky Pikomat a Pikofyz, ktoré majú za tie roky tisíce spokojných riešiteľov. Súťaže sú bezplatné a prebiehajú kompletne online. Približne 50% detí sa zapojí na podnet svojho učiteľa. Keďže súťaže Pikomat a Pikofyz považujeme za kvalitné, rozhodli sme sa s P-MATom spojiť sily. 

Sú deti v našich školách šťastné? (2020/10)

Sú deti v našich školách šťastné? (2020/10)

Snažíme sa prinášať informácie, ktoré podnietia zamyslenie nad dôležitými témami. Preto každý mesiac kladieme zástupcom odbornej verejnosti konkrétnu otázku týkajúcu sa vzdelávania. Odpovede z ankety nájdete v grafickej podobe na Facebooku a v rozšírenej verzii na našom webe.

Aktuálna otázka znela: "Sú deti v našich školách šťastné?" Odpovede si môžete prečítať na tejto stránke.

Empatia je pre nás kľúčová, mali by sme sa jej učiť v každej škole

Empatia je pre nás kľúčová, mali by sme sa jej učiť v každej škole

Prinášame rozhovor s medzinárodne uznávanou rečníčkou - Iben Dissing Sandahl. Iben má viac ako 20 rokov skúseností s detskou psychológiou a vzdelávaním. Na Slovensku je známe najmä jej dielo s názvom Prečo sú dánske deti šťastné? V októbri bude viesť v Bratislave týždenný workshop pre učiteľov, aby im pomohla pracovať s témou empatie v školskom kolektíve.

ExpEdícia na chémii - prvá pracovná učebnica pre siedmakov

ExpEdícia na chémii - prvá pracovná učebnica pre siedmakov

Po troch rokoch tvorby a overovania konštruktivistických a výskumne ladených aktivít na chémii v 7. ročníku ZŠ sme v spolupráci s tímom odborníkov z Pedagogickej fakulty v Trnave vytvorili prvú ucelenú pracovnú učebnicu pre žiakov. Sú v nej zapracované skúsenosti z pilotných tried a ku každej aktivite ponúkame sprevádzajúci metodický list pre učiteľa. Pilotnú pracovnú učebnicu vydáme začiatkom septembra a bude dostupná pre učiteľov chémie aj mimo pilotáže.

Akú zmenu priniesol projekt ExpEdícia skús, skúmaj, spoznaj pilotujúcim učiteľom chémie približujú pani učiteľky Ivana Ľuptáčiková, Martina Nociarová, Marcela Pechová, Eva Baranovičová a Darina Bergmanová.

Žiakov skupinová práca baví, prečo jej niet  v našich školách viac? (2020/09)

Žiakov skupinová práca baví, prečo jej niet v našich školách viac? (2020/09)

Snažíme sa prinášať informácie, ktoré podnietia zamyslenie nad dôležitými témami. Preto každý mesiac kladieme zástupcom odbornej verejnosti konkrétnu otázku týkajúcu sa vzdelávania. Odpovede z ankety nájdete v grafickej podobe na Facebooku a v rozšírenej verzii na našom webe.

Aktuálna otázka znela: "Žiakov skupinová práca baví, prečo jej niet  v našich školách viac?" Odpovede si môžete prečítať na tejto stránke.

Vo vyučovaní by sme chceli viac skupinovej práce (rozhovor so žiačkami 2. stupňa ZŠ)

Vo vyučovaní by sme chceli viac skupinovej práce (rozhovor so žiačkami 2. stupňa ZŠ)

Projekt ExpEdícia skús, skúmaj, spoznaj poskytuje žiakom priestor objavovať svet prírody vlastnými skúsenosťami. Indícia projekt už 4. rok pilotuje na 13 slovenských školách. Na základe skúseností a spätnej väzby tím odborníkov tvorí nové vzdelávacie materiály a metodické postupy pre učenie prírodovedných predmetov na 2. stupni ZŠ

V článku nájdete názory dvoch žiačok, ktoré sa učia podľa ExpEdície už druhý rok – Tessa, 6. ročník, Súkromná ZŠ u Filipa v Banskej Bystrici a Viktória, 6. ročník, ZŠ Ľudovíta Fullu v Košiciach.