Články | Indicia

Témy

Mentor musí byť kolega, ktorý mi rozumie

Mentor musí byť kolega, ktorý mi rozumie

Ministerstvo školstva spúšťa projekt Regionálnych centier podpory učiteľov. Ich hlavnou náplňou bude poskytovať mentoring učiteľom a školám a pomáhať im zvyšovať kvalitu poskytovaného vzdelávania. Za projekt je zodpovedný Martin Kríž, riaditeľ odboru kurikula, ktorý nám fungovanie RCPU bližšie predstavil.

Pridajme viac pohybu, budeme lepší v matematike

Pridajme viac pohybu, budeme lepší v matematike

Až 80 % žiakov vo veku 11-18 rokov v EÚ nespĺňa odporúčanú dennú dávku pohybu podľa WHO. Pritom výskumy potvrdzujú, že pohyb má pozitívny vplyv nielen na učenie či sústredenie sa, ale pomáha predchádzať aj nevhodnému správaniu a šikane. Ministerstvo školstva aktuálne pracuje na projekte Školský šport, ktorý má nielen školám, ale aj samosprávam či rodičom pomôcť zaviesť viac pohybu do života.

Hejného metóda výučby matematiky v medzinárodnom výskume TIMSS

Hejného metóda výučby matematiky v medzinárodnom výskume TIMSS

Žiaci 4. tried ZŠ, kde sa matematika učí Hejného metódou, sú v matematike v priemere lepší než ostatné deti. Ukázala to analýza dát výskumu TIMSS za roku 2015 a 2019, ktorú pripravil tím z Ústavu výskumu a rozvoja vzdelávania na Pedagogickej fakulte Karlovej Univerzity v Prahe. Deti sú podľa štúdie navyše schopné vyriešiť aj úlohy, ktoré okrem znalostí vyžadujú aj schopnosť kriticky premýšľať. 

 

Brzdí existencia povinného testovania a prijímačiek rozvoj inovatívneho vyučovania na 2. stupni ZŠ? (2022/4)

Brzdí existencia povinného testovania a prijímačiek rozvoj inovatívneho vyučovania na 2. stupni ZŠ? (2022/4)

Snažíme sa prinášať témy, ktoré podnietia zamyslenie a diskusiu. Preto každý mesiac kladieme zástupcom odbornej verejnosti konkrétnu otázku týkajúcu sa vzdelávania. Odpovede z ankety nájdete aj na Facebooku.

Aktuálna otázka znela: "Brzdí existencia povinného testovania a prijímačiek rozvoj inovatívneho vyučovania na 2. stupni ZŠ?" 

Aj poznávanie ľudského tela môže byť plné výskumných výziev

Aj poznávanie ľudského tela môže byť plné výskumných výziev

Všetci si asi pamätáme rozsiahle memorovanie na biológii v 7. ročníku ZŠ. Naučilo nás to však porozumieť tomu, ako funguje naše telo? Ako to vyzerá, ak sa žiaci tejto oblasti venujú vlastnou výskumnou prácou? Odpoveď prináša nová pracovná učebnica podľa koncepcie ExpEdícia skús, skúmaj, spoznaj. Romana Schubertová, jedna z autoriek, nám ju v rozhovore predstaví a povie, ako sa oni pozreli na obsah biológie a tiež na spôsob, ako tento obsah sprostredkovať žiakom.