Články | Indicia

Témy

V školách vieme lepšie pracovať so slabšími žiakmi ako s tými nadpriemernými

V školách vieme lepšie pracovať so slabšími žiakmi ako s tými nadpriemernými

Soňa Poprocká sa po 15 ročnej kariére v medzinárodnej spoločnosti stala učiteľkou na 1. stupni ZŠ. Hovorí, že to bol pre ňu najťažší krok do neznáma, aký kedy urobila. Popri učení sa stala aj lektorkou Hejného metódy a aktuálne je poverenou riaditeľkou školy. Je nadšenkyňou nadaných detí a neustále hľadá spôsoby, ako sa im venovať na bežných školách.

Je možné v škole dosiahnuť zmenu vzdelávania bez pomoci zvonku? (2021/6)

Je možné v škole dosiahnuť zmenu vzdelávania bez pomoci zvonku? (2021/6)

Snažíme sa prinášať informácie, ktoré podnietia zamyslenie nad dôležitými témami. Preto každý mesiac kladieme zástupcom odbornej verejnosti konkrétnu otázku týkajúcu sa vzdelávania. Odpovede z ankety nájdete v grafickej podobe na Facebooku a v rozšírenej verzii na našom webe.

Aktuálna otázka znela: "Je možné v škole dosiahnuť zmenu vzdelávania bez pomoci zvonku?" Odpovede si môžete prečítať na tejto stránke.

 Učiť z učebnice Hejného metódy ešte neznamená, že učíte Hejného metódou

Učiť z učebnice Hejného metódy ešte neznamená, že učíte Hejného metódou

Mnohé školy si myslia, že nákupom nových učebníc, pomôcok či počítačov nastane u nich výrazná zmena. Ak sa tak nestane, začnú byť z nových učebných materiálov sklamané a podliehajú dojmu, že im neprinášajú to, čo sľubovali. Ale možno iba začali proces zmeny zo zlého konca. Dagmar Dutková sa s nami podelila o to, ako aj oni začali nákupom učebníc Hejného metódy a keď to nešlo, skončili až pri osobnom stretnutí so samotným profesorom Hejným. Našťastie, svoje úsilie o zmenu nevzdali pri prvých zlyhaniach. Naopak, pochopili, že najprv musia veľa pracovať sami na sebe, až potom sa zaoberať učebnicami a pomôckami.

Je láska ku konkrétnemu predmetu dobrou motiváciou stať sa učiteľom? (2021/5)

Je láska ku konkrétnemu predmetu dobrou motiváciou stať sa učiteľom? (2021/5)

Snažíme sa prinášať informácie, ktoré podnietia zamyslenie nad dôležitými témami. Preto každý mesiac kladieme zástupcom odbornej verejnosti konkrétnu otázku týkajúcu sa vzdelávania. Odpovede z ankety nájdete v grafickej podobe na Facebooku a v rozšírenej verzii na našom webe.

Aktuálna otázka znela: "Je láska ku konkrétnemu predmetu dobrou motiváciou stať sa učiteľom?" Odpovede si môžete prečítať na tejto stránke.

Učitelia by sa mali neustále vystavovať zmene

Učitelia by sa mali neustále vystavovať zmene

Má ešte len 25 rokov a už stihla robiť manažérku v divadle, precestovať Strednú Ameriku a dotiahnuť to na koordinátorku Hejného metódy. Lucia Finková momentálne učí matematiku na 2. stupni ZŠ, hoci ju ako žiačka nemala rada. Jej cesta k obľúbeniu si tohto predmetu a zároveň k tomu, aby sa sama stala obľúbenou učiteľkou, môže byť inšpiráciou. Všetkým nám ukazuje, ako si so srdcom a zanietením vieme nájsť svoju cestu aj k veciam, ktoré nám niekto iný najprv znechutil.

Malo by byť sebahodnotenie žiakov súčasťou celkového hodnotenia? (2021/4)

Malo by byť sebahodnotenie žiakov súčasťou celkového hodnotenia? (2021/4)

Snažíme sa prinášať informácie, ktoré podnietia zamyslenie nad dôležitými témami. Preto každý mesiac kladieme zástupcom odbornej verejnosti konkrétnu otázku týkajúcu sa vzdelávania. Odpovede z ankety nájdete v grafickej podobe na Facebooku a v rozšírenej verzii na našom webe.

Aktuálna otázka znela: "Malo by byť sebahodnotenie žiakov súčasťou celkového hodnotenia?" Odpovede si môžete prečítať na tejto stránke.

Baví ma to, lebo deti to baví!

Baví ma to, lebo deti to baví!

V rozhovore s Majkou Ondášovou sa dozviete, ako môžu prírodné vedy rozvíjať schopnosť komunikovať, prečo má zmysel venovať čas sebahodnoteniu, kedy sa mení škatuľkovanie detí na jednotkárov, slabších a problémových.

Mali by sa školy viac podobať na škôlky? (2021/3)

Mali by sa školy viac podobať na škôlky? (2021/3)

Snažíme sa prinášať informácie, ktoré podnietia zamyslenie nad dôležitými témami. Preto každý mesiac kladieme zástupcom odbornej verejnosti konkrétnu otázku týkajúcu sa vzdelávania. Odpovede z ankety nájdete v grafickej podobe na Facebooku a v rozšírenej verzii na našom webe.

Aktuálna otázka znela: "Mali by sa školy viac podobať na škôlky?" Odpovede si môžete prečítať na tejto stránke.

Školy by sa mali viac podobať na škôlky a nie naopak

Školy by sa mali viac podobať na škôlky a nie naopak

V dnešnej dobe je trend učiť už v materskej škole cudzí jazyk, matematiku alebo konkrétny šport. Je to správne? Majú sa deti už v tomto veku systematicky venovať učeniu, alebo im nič neujde, ak si to nechajú až na čas v škole? Rozprávali sme sa o tom s Gabrielou Gromnicovou, ktorá vedie materskú školu a zároveň je lektorkou Hejného metódy.