Články | Indicia

Témy

Informatika patrí do materských škôl, len ju treba učiť správne

Informatika patrí do materských škôl, len ju treba učiť správne

Rodičia dnes pri výbere materskej školy často pozerajú na to, aký má vzdelávací program. Vyberajú si takú, ktorá učí cudzí jazyk, matematiku alebo sa venuje športu. Keď sa však povie, že by sa v škôlke mohli deti venovať aj rozvoju informatických zručností, často prídu výhrady, že deti by v predškolskom veku ešte nemali pracovať s počítačom. Dá sa učiť informatika aj tak, aby dieťa nesedelo pri počítači? Ako to vtedy vyzerá a čo sa dieťa učí? Prezradí nám Daniela Bezáková, spoluautorka Informatiky s Emilom pre MŠ.

Čo čaká školstvo v roku 2022? (2022/1)

Čo čaká školstvo v roku 2022? (2022/1)

Snažíme sa prinášať témy, ktoré podnietia zamyslenie a diskusiu. Preto každý mesiac kladieme zástupcom odbornej verejnosti konkrétnu otázku týkajúcu sa vzdelávania. Odpovede z ankety nájdete aj na Facebooku.

Prvá tohoročná otázka znela: "Čo čaká školstvo v roku 2022?" 

Mali by školy zabezpečovať mentorov pre svojich učiteľov? (2021/12)

Mali by školy zabezpečovať mentorov pre svojich učiteľov? (2021/12)

Snažíme sa prinášať informácie, ktoré podnietia zamyslenie nad dôležitými témami. Preto každý mesiac kladieme zástupcom odbornej verejnosti konkrétnu otázku týkajúcu sa vzdelávania. Odpovede z ankety nájdete v grafickej podobe na Facebooku a v rozšírenej verzii na našom webe.

Aktuálna otázka znela: "Mali by školy zabezpečovať mentorov pre svojich učiteľov?" Odpovede si môžete prečítať na tejto stránke.

Bez mentora si už neviem predstaviť fungovanie v školstve

Bez mentora si už neviem predstaviť fungovanie v školstve

Zuzana Herbrychová o sebe hovorí, že vždy chcela učiť inak, ale nevedela presne definovať ako. Napriek tomu, že vyskúšala snáď všetky dostupné metódy, nebolo to ono. Nakoniec prišlo jedno školenie, vďaka ktorému pochopila, že to, čo jej chýba, je systém. Odvtedy jej učenie nabralo iný smer – až tak iný, že už ona sama dokáže sprevádzať kolegov na ceste k zmene učenia.

Bráni zastaralá architektúra škôl zavádzaniu niektorých inovatívnych metód? (2021/11)

Bráni zastaralá architektúra škôl zavádzaniu niektorých inovatívnych metód? (2021/11)

Snažíme sa prinášať informácie, ktoré podnietia zamyslenie nad dôležitými témami. Preto každý mesiac kladieme zástupcom odbornej verejnosti konkrétnu otázku týkajúcu sa vzdelávania. Odpovede z ankety nájdete v grafickej podobe na Facebooku a v rozšírenej verzii na našom webe.

Aktuálna otázka znela: "Bráni zastaralá architektúra škôl zavádzaniu niektorých inovatívnych metód?" Odpovede si môžete prečítať na tejto stránke.

Práca v tíme je v našich triedach takmer nemožná

Práca v tíme je v našich triedach takmer nemožná

Väčšina našich škôl sídli v desaťročia starých budovách, ktoré nevyhovujú dnešným potrebám. Zakrývame to maľovaním stien či výmenou podlahy, ktoré môžu trošku vylepšiť prvý dojem, ale nemajú zásadný vplyv na to, ako sa v škole žiaci cítia a aké podmienky na vzdelávanie tam majú. Richard Murgaš vyhral architektonické ceny za návrhy materskej aj základnej školy. A tak sme sa s ním porozprávali, ako by mali vyzerať, aby sa z nich stali miesta, kam sa deti vracajú naozaj rady. (Foto titulky: Tomas Manina)

Žiacke diskusie, vzťahy, súvislosti – ExpEdícia na fyzike v 7. ročníku

Žiacke diskusie, vzťahy, súvislosti – ExpEdícia na fyzike v 7. ročníku

My už predsa robíme experimenty na fyzike úplne pravidelne! Podnetov je plný internet, tak načo pracovná učebnica? Realizácia experimentu je základ, no veľmi záleží na tom, ako sa žiaci dopracujú k svojmu poznaniu.

V pilotáži ExpEdície tento týždeň privítame novinku - pracovnú učebnicu Fyzika 1 pre 7. ročník ZŠ. Ponúka 15 konštruktivistických aktivít, ku ktorým máme pre vás metodické poznámky opierajúce sa o skúsenosti pilotujúcich učiteľov.

Vieme v bežných triedach lepšie pracovať s deťmi s poruchami učenia ako s tými nadpriemerne nadanými? (2021/9)

Vieme v bežných triedach lepšie pracovať s deťmi s poruchami učenia ako s tými nadpriemerne nadanými? (2021/9)

Snažíme sa prinášať informácie, ktoré podnietia zamyslenie nad dôležitými témami. Preto každý mesiac kladieme zástupcom odbornej verejnosti konkrétnu otázku týkajúcu sa vzdelávania. Odpovede z ankety nájdete v grafickej podobe na Facebooku a v rozšírenej verzii na našom webe.

Aktuálna otázka znela: "Vieme v bežných triedach lepšie pracovať s deťmi s poruchami učenia ako s tými nadpriemerne nadanými? " Odpovede si môžete prečítať na tejto stránke.