Články | Indicia

Témy

Prospelo by gymnáziám, keby obsahovali aj odborné predmety a prax? (2021/2)

Prospelo by gymnáziám, keby obsahovali aj odborné predmety a prax? (2021/2)

Snažíme sa prinášať informácie, ktoré podnietia zamyslenie nad dôležitými témami. Preto každý mesiac kladieme zástupcom odbornej verejnosti konkrétnu otázku týkajúcu sa vzdelávania. Odpovede z ankety nájdete v grafickej podobe na Facebooku a v rozšírenej verzii na našom webe.

Aktuálna otázka znela: "Prospelo by gymnáziám, keby obsahovali aj odborné predmety a prax?" Odpovede si môžete prečítať na tejto stránke.

Delenie na všeobecné gymnázium a odborné školy je prežitok

Delenie na všeobecné gymnázium a odborné školy je prežitok

Peter Halák založil P-Mat, Indíciu aj sieť základných škôl Felix. Všetko úspešné projekty, ktoré spája chuť inovovať vzdelávací systém. Peter verí v konštruktivizmus, vlastné objavovanie žiakov a tomu, že sa učíme pre život, nie pre známky či prácu. A teraz zakladá gymnázium. Opäť však musí byť v niečom iné – bežné kurikulum doplnia odborné predmety a prax.

Bolo by prospešné, keby sa zapojenie expertov z praxe stalo bežnou súčasťou vyučovania? (2021/2)

Bolo by prospešné, keby sa zapojenie expertov z praxe stalo bežnou súčasťou vyučovania? (2021/2)

Snažíme sa prinášať informácie, ktoré podnietia zamyslenie nad dôležitými témami. Preto každý mesiac kladieme zástupcom odbornej verejnosti konkrétnu otázku týkajúcu sa vzdelávania. Odpovede z ankety nájdete v grafickej podobe na Facebooku a v rozšírenej verzii na našom webe.

Aktuálna otázka znela: "Bolo by prospešné, keby sa zapojenie expertov z praxe stalo bežnou súčasťou vyučovania?" Odpovede si môžete prečítať na tejto stránke.

Keď sa to dá na Luníku, musí sa to dať všade

Keď sa to dá na Luníku, musí sa to dať všade

Program Teach for Slovakia už od roku 2014 prepája mladých profesionálov s našimi školami. Pre nich je to v mnohých ohľadoch určite šok, dostať sa z manažérskej pozície v úspešnej firme do školy v regióne. Terajší účastníci to majú spestrené ešte aj o koronu. O tom, aké je to prejsť z konzultačnej spoločnosti v Prahe k učeniu na Luníku IX, nám porozprával Rado Chalupka.

Mali by sa školy viac venovať rozvoju manuálnych zručností (2021/1)

Mali by sa školy viac venovať rozvoju manuálnych zručností (2021/1)

Snažíme sa prinášať informácie, ktoré podnietia zamyslenie nad dôležitými témami. Preto každý mesiac kladieme zástupcom odbornej verejnosti konkrétnu otázku týkajúcu sa vzdelávania. Odpovede z ankety nájdete v grafickej podobe na Facebooku a v rozšírenej verzii na našom webe.

Aktuálna otázka znela: "Mali by sa školy viac venovať rozvoju manuálnych zručností" Odpovede si môžete prečítať na tejto stránke.

Školy vytvárajú umelú skúsenosť, ktorá nemá v živote obdobu

Školy vytvárajú umelú skúsenosť, ktorá nemá v živote obdobu

Gever Tulley tvrdí, že deti by sa mali hrať s ohňom, mať vo vrecku nožík či loziť po streche. Túto svoju teóriu rozpísal v knihe 50 nebezpečných vecí (ktoré by ste mali svojim deťom dovoliť) a prezentoval ju aj na konferencii TED. Tvrdí, že rodičia dnes deti príliš ochraňujú. Jedni ho vyhlasujú za blázna, ktorý hazarduje so zdravím a životom detí, iní mu zverili do rúk vzdelanie tých svojich. Gever už 10 rokov vedie školu, kde sa deti vzdelávajú najmä cez manuálne činnosti a v ktorej neexistujú ročníky, učebnice ani známky.

Zažijeme to, že školy zaniknú v podobe, v akej ich teraz poznáme? (2020/13)

Zažijeme to, že školy zaniknú v podobe, v akej ich teraz poznáme? (2020/13)

Snažíme sa prinášať informácie, ktoré podnietia zamyslenie nad dôležitými témami. Preto každý mesiac kladieme zástupcom odbornej verejnosti konkrétnu otázku týkajúcu sa vzdelávania. Odpovede z ankety nájdete v grafickej podobe na Facebooku a v rozšírenej verzii na našom webe.

Aktuálna otázka znela: "Zažijeme to, že školy zaniknú v podobe, v akej ich teraz poznáme?" Odpovede si môžete prečítať na tejto stránke.

Školy sa môžu zmeniť na záujmové centrá, kde budú partie detí robiť zmysluplné veci

Školy sa môžu zmeniť na záujmové centrá, kde budú partie detí robiť zmysluplné veci

Školstvo má za sebou zvláštny rok. Korona školy zo dňa na deň zavrela a otestovala schopnosť riaditeľov a učiteľov prispôsobiť sa vzniknutej situácii a ich kreativitu pri hľadaní riešení. Peter Halák sa na to dokáže pozrieť ako riaditeľ Indície, ktorá sa venuje vzdelávaniu učiteľov a manažérov škôl, ako zriaďovateľ súkromnej školy a aj ako rodič dvoch detí. Porozprávali sme sa o tom, ako ťažký bol rok 2020, čo nám o našom vzdelávacom systéme prezradil a aké výzvy máme ešte stále pred sebou.

 Budujú naše školy u detí lásku k čítaniu/knihám? (2020/12)

Budujú naše školy u detí lásku k čítaniu/knihám? (2020/12)

Snažíme sa prinášať informácie, ktoré podnietia zamyslenie nad dôležitými témami. Preto každý mesiac kladieme zástupcom odbornej verejnosti konkrétnu otázku týkajúcu sa vzdelávania. Odpovede z ankety nájdete v grafickej podobe na Facebooku a v rozšírenej verzii na našom webe.

Aktuálna otázka znela: "Budujú naše školy u detí lásku k čítaniu/knihám?" Odpovede si môžete prečítať na tejto stránke.